Biuro Rady Gminy podlega merytorycznie Przewodniczącemu Rady Gminy, a nadzór i koordynację działań nad jego funkcjonowaniem z ramienia urzędu zapewnia Sekretarz Gminy.
Osoba odpowiedzialna Natalia Krasoń tel. /32/ 211 62 16, e-mail: rg@miedzna.pl
Do zakresu działania pracownika obsługującego Biuro Rady należy prowadzenie spraw związanych z obsługą Rady Gminy i branżowych Komisji Rady, a w szczególności.
1. Obsługa organizacyjna i kancelaryjno-biurowa posiedzeń Rady Gminy i Komisji Rady
2. Opracowywanie projektów uchwał wnoszonych przez Przewodniczącego Rady Gminy i Komisje Rady Gminy
3. Przygotowanie materiałów na posiedzenia Rady Gminy oraz zapewnienie ich terminowego doręczenia
4. Sporządzanie protokołów z posiedzeń Rady Gminy i komisji
5. Prowadzenie rejestru uchwał, wniosków i interpelacji
6. Naliczanie diet Radnym zgodnie z obowiązującymi uchwałami Rady Gminy Miedźna
7. Prowadzenie zbioru przepisów prawa miejscowego
8. Przesyłanie uchwał Rady do Wojewody Śląskiego i Regionalnej Izby Obrachunkowej
9. Przekazywanie uchwał Rady do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego
10. Prowadzenie rejestru skarg i wniosków
11. Publikacja oświadczeń majątkowych radnych