Osoba odpowiedzialna: Renata Czudaj tel. /32/ 211 61 60 wew. 21 e-mail: oc@miedzna.pl
Zakres wykonywanych zadań:
- Prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego, w tym m.in.:
a) realizacja zadań planowania cywilnego,
- przygotowywanie, uzgadnianie i aktualizacja planu zarządzania kryzysowego oraz załączników funkcjonalnych i procedur z zakresu planu,
- przygotowanie rozwiązań na wypadek zniszczenia lub zakłócenia funkcjonowania infrastruktury krytycznej,
- opracowanie procedur dotyczących pomocy udzielanej ludności w zapewnieniu jej warunków przetrwania w sytuacjach kryzysowych
- przygotowywanie struktur uruchamianych w sytuacjach kryzysowych,
- przygotowywanie i utrzymywanie zasobów niezbędnych do wykonania zadań ujętych w planie zarządzania kryzysowego,
- utrzymywanie baz danych niezbędnych w procesie zarządzania kryzysowego,
- przygotowywanie procedur działania w czasie wystąpienia zagrożeń i klęsk żywiołowych,
- przygotowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią,
- uczestniczenie w pracach zespołu zarządzania kryzysowego,
- organizowanie i koordynacja działań ratowniczych na terenie gminy,
- codzienne, ciągłe monitorowanie( w tym w soboty, niedziele i święta) informacji wpływających do urzędu o przekroczeniach norm zanieczyszczenia powietrza, zamieszczanie na stronie internetowej informacji oraz powiadamianie grupy SWO w tym zakresie (również w niedziele i święta) i zamieszczanie na gminnej stronie internetowej komunikatów i informacji o alarmach związanych z zanieczyszczeniem powietrza,
b) przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń z obszaru tematycznego zarządzania kryzysowego,
c) weryfikacja przyjętych rozwiązań planistycznych,
d) przygotowywanie i przeprowadzanie szkoleń i ćwiczeń z zakresu zarządzania kryzysowego.
- Prowadzenie spraw z zakresu obronności, w tym m.in.:
a) planowanie i realizacja zadań w dziedzinie pozamilitarnych przygotowań obronnych oraz opracowywanie rocznego sprawozdania w tym zakresie,
b) przygotowywanie dokumentów planistycznych z zakresu obronności (stały dyżur, stanowisko kierowania, HNS, akcja kurierska, plan ewakuacji III stopnia) oraz sporządzanie wymaganych sprawozdań w tym zakresie,
c) opracowywanie planu funkcjonowania gminy w warunkach kryzysu i w czasie wojny wraz z kartami realizowanych w gminie zadań,
d) planowanie organizacyjnych przygotowań zapewniających wykonywanie zadań w wyższych stanach gotowości obronnej,
e) prowadzenie spraw związanych z planowaniem i realizacją świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obrony kraju,
f) przeprowadzanie kontroli w zakresie wykonywania zadań obronnych przez referaty urzędu oraz jednostki organizacyjne,
g) aktualizacja dokumentacji zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych,
h) przygotowanie, uzgadnianie i aktualizacja planu przygotowań służby zdrowia na potrzeby obronności,
i) opracowanie uzgadnianie i aktualizacja planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i wojny,
j) weryfikacja przyjętych rozwiązań planistycznych,
k) przygotowywanie i przeprowadzanie szkoleń i ćwiczeń z zakresu obronności.
- Prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej, w tym m.in.:
a) sporządzanie rocznego planu działania wójta – szefa obrony cywilnej gminy i sporządzanie wymaganego sprawozdania w tym zakresie,
b) planowanie funkcjonowania obrony cywilnej na obszarze gminy – opracowanie uzgodnienie i aktualizacja planu obrony cywilnej gminy,
c) przygotowywanie i bieżąca aktualizacja planów w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej (SWA,SWO,FOC),
d) prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej,
f) sporządzanie corocznego sprawozdania ze stanu przygotowań obrony cywilnej
g) przygotowywanie i przeprowadzanie szkoleń i ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej i powszechnej samoobrony.
- Prowadzenie kancelarii informacji niejawnej.
- Prowadzenie spraw Ochotniczych Straży Pożarnych, w tym m.in:
a) opracowywanie materiałów do projektu budżetu dla OSP Gminy Miedźna w zakresie obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, spraw obronnych, samoobrony ludności,
b) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o realizacji zadań z funduszu sołeckiego w zakresie wsparcia udzielonego gminnym jednostkom OSP przez sołectwa i sporządzanie raportu rocznego z realizacji tych zadań,
c) realizacja i merytoryczne rozliczanie dotacji, dofinansowań dla OSP,
d) sporządzanie informacji z przebiegu wykonania budżetu oraz sprawozdań z wykonania budżetu w zakresie OSP, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, spraw obronnych, ochrony ludności,
e) opracowywanie projektów umów, na usługi, dotacje, zakupy i dostawy oraz umów cywilno-prawnych w ramach prowadzonych spraw,
f) realizacja dostaw i usług wynikających z zakresu prowadzonych spraw, sporządzanie dokumentacji związanej z przekazywaniem zakupionego wyposażenia w ramach funduszu sołeckiego środków własnych gminy dotacji i darowizn,
g) prowadzenie ewidencji zużycia paliwa w samochodach używanych przez jednostki OSP Gminy Miedźna i rozliczanie kart drogowych,
h) prowadzenie ewidencji zużycia paliwa w sprzęcie stanowiącym wyposażenie czterech jednostek OSP i rozliczanie kart pracy sprzętu,
i) prowadzenie ewidencji ilościowej wyposażenia jednostek OSP Gminy Miedźna,
j) prowadzenie spraw związanych z obowiązkowym ubezpieczeniem strażaków oraz ubezpieczeniem pojazdów użytkowanych przez OSP,
k) prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem udziału strażaków w akcjach ratowniczych i szkoleniach pożarniczych, przygotowywanie dokumentacji do wypłaty ekwiwalentu dla strażaków – sporządzanie listy wypłat,
l) organizacja, prowadzenie i rozliczanie spraw związanych z terminowymi, obowiązkowymi badaniami lekarskimi strażaków, w tym badaniami specjalistycznymi i uzyskaniem uprawnień do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych,
m) prowadzenie spraw związanych z przeglądami, remontami i naprawami specjalistycznego sprzętu pożarniczego stanowiącego wyposażenie czterech jednostek OSP Gminy Miedźna,
n) opracowywanie zarządzeń w zakresie spraw OSP,
o) przygotowywanie umów i prowadzenie rozliczeń dla konserwatorów sprzętu pożarniczego i koordynatora działań ratowniczych
p) rozliczanie bieżącego utrzymania obiektów użytkowanych przez gminne jednostki OSP,
q) współpraca z Komendantem Powiatowym PSP.