Osoba odpowiedzialna: Renata Czudaj  tel. /32/ 211 61 60 wew. 21 e-mail: oc@miedzna.pl

 

Zakres wykonywanych zadań:

  1.  Prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego, w tym m.in.:
    a) realizacja zadań planowania cywilnego,
    - przygotowywanie, uzgadnianie i aktualizacja planu zarządzania kryzysowego oraz załączników funkcjonalnych i procedur z zakresu planu,
    - przygotowanie rozwiązań na wypadek zniszczenia lub zakłócenia funkcjonowania infrastruktury krytycznej,
    - opracowanie procedur dotyczących pomocy udzielanej ludności w zapewnieniu jej warunków przetrwania w sytuacjach kryzysowych
    - przygotowywanie struktur uruchamianych w sytuacjach kryzysowych,
    - przygotowywanie i utrzymywanie zasobów niezbędnych do wykonania zadań ujętych w planie zarządzania kryzysowego,
    - utrzymywanie baz danych niezbędnych w procesie zarządzania kryzysowego,
    - przygotowywanie procedur działania w czasie wystąpienia zagrożeń i klęsk żywiołowych,
    - przygotowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią,
    - uczestniczenie w pracach zespołu zarządzania kryzysowego,
    - organizowanie i koordynacja działań ratowniczych na terenie gminy,
    - codzienne, ciągłe monitorowanie( w tym w soboty, niedziele i święta) informacji wpływających  do urzędu o przekroczeniach norm zanieczyszczenia powietrza, zamieszczanie na stronie internetowej informacji oraz powiadamianie grupy SWO w tym zakresie (również w niedziele i święta) i zamieszczanie na gminnej stronie internetowej komunikatów i informacji o alarmach związanych z zanieczyszczeniem powietrza,
    b) przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń z obszaru tematycznego zarządzania kryzysowego,
    c) weryfikacja przyjętych rozwiązań planistycznych,
    d) przygotowywanie i przeprowadzanie szkoleń i ćwiczeń z zakresu zarządzania kryzysowego.
     
  2. Prowadzenie spraw z zakresu obronności, w tym m.in.:
    a) planowanie  i  realizacja  zadań  w  dziedzinie  pozamilitarnych  przygotowań obronnych oraz opracowywanie rocznego sprawozdania w tym zakresie,
    b) przygotowywanie dokumentów planistycznych z zakresu obronności (stały dyżur, stanowisko kierowania, HNS, akcja kurierska, plan ewakuacji III stopnia) oraz sporządzanie wymaganych sprawozdań w tym zakresie,
    c) opracowywanie planu funkcjonowania gminy w warunkach kryzysu i w czasie wojny wraz z kartami realizowanych w gminie zadań,
    d) planowanie organizacyjnych przygotowań zapewniających wykonywanie zadań w wyższych stanach gotowości obronnej,
    e) prowadzenie spraw związanych z planowaniem i realizacją świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obrony kraju,
    f) przeprowadzanie kontroli w zakresie wykonywania zadań obronnych przez referaty urzędu oraz jednostki organizacyjne,
    g) aktualizacja dokumentacji zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych,
    h) przygotowanie, uzgadnianie i aktualizacja planu przygotowań służby zdrowia na potrzeby obronności,
    i) opracowanie uzgadnianie i aktualizacja planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i wojny,
    j) weryfikacja przyjętych rozwiązań planistycznych,
    k) przygotowywanie i przeprowadzanie szkoleń i ćwiczeń z zakresu obronności.
     
  3. Prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej, w tym m.in.:
    a) sporządzanie rocznego planu działania wójta – szefa obrony cywilnej gminy i sporządzanie wymaganego sprawozdania w tym zakresie,
    b) planowanie funkcjonowania obrony cywilnej na obszarze gminy – opracowanie uzgodnienie i aktualizacja planu obrony cywilnej gminy,
    c) przygotowywanie i bieżąca aktualizacja planów w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej (SWA,SWO,FOC),
    d) prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej,
    f) sporządzanie corocznego sprawozdania ze stanu przygotowań obrony cywilnej
    g) przygotowywanie i przeprowadzanie szkoleń i ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej i powszechnej samoobrony.
     
  4.  Prowadzenie kancelarii informacji niejawnej.
     
  5.  Prowadzenie spraw Ochotniczych Straży Pożarnych, w tym m.in:
    a) opracowywanie materiałów do projektu budżetu dla OSP Gminy Miedźna w zakresie obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, spraw obronnych, samoobrony ludności,
    b) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o realizacji zadań z funduszu sołeckiego w zakresie wsparcia udzielonego gminnym jednostkom OSP przez sołectwa i sporządzanie raportu rocznego z realizacji tych zadań,
    c) realizacja i merytoryczne rozliczanie dotacji, dofinansowań  dla OSP,
    d) sporządzanie informacji z przebiegu wykonania budżetu oraz sprawozdań z wykonania budżetu w zakresie OSP, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, spraw obronnych, ochrony ludności,
    e) opracowywanie projektów umów, na usługi, dotacje, zakupy i dostawy oraz umów cywilno-prawnych  w ramach prowadzonych spraw,
    f) realizacja dostaw i usług wynikających z zakresu prowadzonych spraw, sporządzanie dokumentacji związanej z przekazywaniem zakupionego wyposażenia w ramach funduszu sołeckiego środków własnych gminy dotacji i darowizn,
    g) prowadzenie ewidencji zużycia paliwa w samochodach używanych przez jednostki  OSP Gminy Miedźna i rozliczanie kart drogowych,
    h) prowadzenie ewidencji zużycia paliwa w sprzęcie stanowiącym wyposażenie  czterech jednostek OSP i rozliczanie kart pracy sprzętu,
    i) prowadzenie ewidencji ilościowej wyposażenia jednostek OSP Gminy Miedźna,
    j) prowadzenie spraw związanych z obowiązkowym ubezpieczeniem strażaków oraz ubezpieczeniem pojazdów użytkowanych przez OSP,
    k) prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem udziału strażaków w akcjach ratowniczych i szkoleniach pożarniczych, przygotowywanie dokumentacji do wypłaty ekwiwalentu  dla strażaków – sporządzanie listy wypłat,
    l) organizacja, prowadzenie i rozliczanie spraw związanych z terminowymi, obowiązkowymi badaniami lekarskimi strażaków, w tym badaniami   specjalistycznymi i uzyskaniem uprawnień do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych,
    m) prowadzenie spraw związanych z przeglądami, remontami i naprawami specjalistycznego sprzętu  pożarniczego stanowiącego wyposażenie czterech jednostek OSP Gminy Miedźna,
    n) opracowywanie zarządzeń w zakresie spraw OSP,
    o) przygotowywanie umów i prowadzenie rozliczeń dla konserwatorów sprzętu pożarniczego i  koordynatora działań ratowniczych
    p) rozliczanie bieżącego utrzymania obiektów użytkowanych przez gminne jednostki OSP,
    q) współpraca z Komendantem Powiatowym PSP.