
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Miedźnej do dnia 31.07.2013 - archiwalny
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§1
-
Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy Miedźna zwany dalej Regulaminem określa:
-
Zasady kierowania Urzędem Gminy w Miedźnej,
-
Organizację Urzędu,
-
Zadania i kompetencje poszczególnych komórek organizacyjnych oraz samodzielnych stanowisk pracy,
-
Zasady funkcjonowania Urzędu,
-
Zasady podpisywania pism i decyzji,
-
Zasady udzielania upoważnień i pełnomocnictw.
-
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
-
Gminie należy przez to rozumieć Gminę Miedźna,
-
Radzie należy przez to rozumieć Radę Gminy Miedźna,
-
Wójcie należy przez to rozumieć Wójta Gminy Miedźna,
-
Zastępcy należy przez to rozumieć Zastępcę Wójta Gminy Miedźna,
-
Sekretarzu należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Miedźna,
-
Skarbniku należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy Miedźna,
-
Kierownikach należy przez to rozumieć kierowników referatów,
-
Komórkach organizacyjnych należy przez to rozumieć referaty Urzędu,
-
Jednostkach organizacyjnych należy przez to rozumieć jednostkę organizacyjną utworzoną przez Radę Gminy dla realizacji zadań Gminy,
-
Kierowników jednostek organizacyjnych należy przez to rozumieć odpowiednio dyrektorów oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
-
Urzędzie należy przez to rozumieć Urząd Gminy w Miedźnej,
Rozdział II
Zakres działania Urzędu Gminy
§2
-
Urząd jest jednostką organizacyjną przy pomocy której Wójt Gminy Miedźna wykonuje zadania Gminy.
-
Urząd działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, Statutu Gminy Miedźna, niniejszego Regulaminu, aktów prawnych stanowionych przez Radę oraz wydawanych przez Wójta.
-
Przy załatwianiu spraw z zakresu administracji publicznej Urząd stosuje przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
-
Czynności kancelaryjno-biurowe regulowane są przez odpowiednie instrukcje i zarządzenia.
-
Spory kompetencyjne wynikające z zakresu działania kilku jednostek rozstrzyga Wójt.
§3
-
Do zakresu działania Urzędu należy wykonywanie:
-
zadań własnych Gminy,
-
zadań z zakresu administracji rządowej w granicach upoważnień ustawowych,
-
zadań powierzonych na podstawie porozumień zawartych przez Wójta z organami administracji samorządowej i rządowej za zgodą Rady,
-
innych zadań, określonych uchwałami Rady oraz przepisami prawa.
-
Zadania określone w ust. 1 wykonują komórki organizacyjne oraz pracownicy stosownie do ich merytorycznych zakresów czynności.
§4
Nadrzędnym celem działania Urzędu jest służba społeczności lokalnej oraz zaspakajanie potrzeb wspólnoty jej mieszkańców.
§5
Urząd jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.
Rozdział III
Zasady kierowania Urzędem
§ 6
-
Kierownikiem Urzędu jest Wójt
-
Wójt wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników i dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych.
-
Wójt dokonuje czynności z zakresu prawa pracy na zasadach określonych odrębnymi przepisami.
-
Wójt kieruje Urzędem poprzez wydawanie zarządzeń, pism okólnych, poleceń służbowych i innych decyzji kierowniczych.
§ 7
-
Wójt kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika.
-
W celu zapewnienia realizacji przez Urząd zadań o szczególnym znaczeniu dla Gminy, Wójt może w drodze zarządzenia powołać zespół zadaniowy lub pełnomocnika.
-
W skład zespołów zadaniowych mogą wchodzić pracownicy Urzędu oraz osoby spoza Urzędu.
§ 8
WÓJT GMINY
Do zadań i kompetencji Wójta należy w szczególności:
-
kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentowanie Gminy na zewnątrz,
-
składanie jednoosobowo oświadczeń woli związanych z prowadzeniem działalności gminy,
-
podejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem życia i mienia mieszkańców,
-
wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
-
udzielanie upoważnień innym pracownikom Urzędu do podejmowania w imieniu Wójta decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej
-
podejmowanie innych rozstrzygnięć leżących w jego kompetencji,
-
ogłaszanie uchwały budżetowej oraz sprawozdania z jej wykonania,
-
przedkładanie Wojewodzie oraz RIO uchwał Rady Gminy oraz zarządzeń Wójta,
-
powierzenie zastępcy Wójta lub Sekretarzowi Gminy prowadzenie określonych spraw gminy,
-
wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej Gminy
-
kierowanie Urzędem Stanu Cywilnego,
-
rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami Urzędu,
-
rozpatrywanie odwołań od kar porządkowych,
-
zawieszanie w pełnieniu obowiązków pracowniczych zgodnie z przepisami ustawy,
-
nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu zadań oraz czynności kancelaryjnych,
-
wykonywanie zadań administratora danych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych,
-
przedkładanie Radzie Gminy projektów uchwał,
-
przedkładanie Radzie Gminy projektu budżetu,
-
ogłaszanie w sposób określony przepisami uchwał Rady Gminy i zarządzeń,
-
przyjmowanie i weryfikacja oświadczeń majątkowych od pracowników Urzędu, kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych oraz ich publikacja w BIP.
§ 9
ZASTĘPCA WÓJTA GMINY
-
Zastępca Wójta Gminy realizuje sprawy powierzone przez Wójta oraz zastępuje Wójta w przypadku jego nieobecności.
-
Zastępca Wójta uczestniczy w kierowaniu działalnością Urzędu w ramach otrzymanego przez Wójta upoważnienia.
§ 10
SEKRETARZ GMINY
-
Sekretarz Gminy zapewnia sprawne funkcjonowanie oraz prawidłową organizację pracy Urzędu.
-
Do zadań Sekretarza Gminy należy w szczególności:
-
nadzorowanie i koordynowanie działalności referatu organizacyjnego,
-
koordynowanie prac związanych z przygotowaniem i zmianami statutu Gminy,
-
nadzór nad opracowaniem projektów aktów wewnętrznych, regulujących zasady działania Urzędu i jego komórek organizacyjnych oraz projektów zarządzeń Wójta z zakresu działania administracji publicznej,
-
nadzór nad przestrzeganiem Statutu Gminy, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
-
wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w imieniu Wójta w ramach odrębnego upoważnienia,
-
realizacja polityki kadrowej Urzędu poprzez odpowiedni dobór kadry i podnoszenie kwalifikacji pracowników,
-
przygotowywanie zakresów czynności i odpowiedzialności dla kierowników referatów oraz zatwierdzanie zakresów czynności dla pracowników im podległych,
-
zapewnienie należytej obsługi interesantów,
-
zapewnienie warunków organizacyjnych organom gminy,
-
nadzór nad obsługą materiałowo-techniczną,
-
uczestnictwo w obradach Rady,
-
prowadzenie rejestru instytucji kultury,
-
prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta,
-
prowadzenie spraw gminy w imieniu Wójta w zakresie ustalonym przez Wójta w odrębnym upoważnieniu,
-
współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy
-
współpraca z Sądami i Komornikami w zakresie przesyłanych do publikacji wyroków i ogłoszeń.
-
§ 11
SKARBNIK GMINY
-
Skarbnik Gminy będący jednocześnie Głównym Księgowym kieruje referatem finansowym Urzędu.
-
Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
-
prowadzenie rachunkowości Urzędu Gminy,
-
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
-
dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
-
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
-
nadzór nad pracownikami referatu finansowego,
-
bieżąca analiza wykonania budżetu po stronie dochodów i wydatków,
-
informowanie na bieżąco Wójta Gminy o stanie finansów publicznych Gminy,
-
opracowanie założeń do projektu budżetu gminy i zbiorczych materiałów do projektu budżetu Gminy,
-
opracowywanie niezbędnych procedur finansowych dla zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej Gminy,
-
opracowywanie prognoz finansowych Gminy,
-
opracowanie opisowych informacji z wykonania budżetu Gminy w oparciu o materiały merytoryczne,
-
opracowanie opisowych sprawozdań z wykonania budżetu Gminy w oparciu o materiały merytoryczne.
-
Rozdział IV
Organizacja Urzędu
§ 12
-
W skład Urzędu wchodzą referaty oraz samodzielne stanowiska pracy.
-
Wykaz obsady etatowej Urzędu stanowi załącznik nr 1 Regulaminu.
-
Strukturę organizacyjną Urzędu przedstawia schemat organizacyjny, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
-
Całokształtem pracy referatów kierują kierownicy, którzy odpowiadają za organizację i skuteczność działania podległych im referatów oraz za wykonywanie uchwał Rady oraz zarządzeń i decyzji Wójta.
-
Kierownicy podejmują rozstrzygnięcia z zakresu administracji publicznej w ramach obowiązujących przepisów prawa i upoważnień udzielonych przez Wójta.
-
Kierownicy ponoszą odpowiedzialność za merytoryczną i formalną prawidłowość oraz zgodność z przepisami prawa wykonywanych zadań w tym przygotowywanych w referatach dokumentów i innych rozstrzygnięć.
§ 13
-
Samodzielne stanowiska pracy mogą być tworzone w celu realizacji jednorodnych lub tematycznie wyspecjalizowanych czynności.
§ 14
-
W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
Lp |
Nazwa komórki organizacyjnej |
Symbol |
1. |
Referat Organizacyjny |
OR |
2. |
Referat Finansowy |
FN |
3. |
Referat Inwestycji i Remontów |
IR |
4. |
Referat Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska, Geodezji i Mienia |
GKM |
5. |
Referat Urbanistyki i Architektury |
UiA |
6. |
Urząd Stanu Cywilnego |
USC |
7. |
Biuro Spraw Obywatelskich |
SO |
8. |
Samodzielne Stanowisko Kontroli Wewnętrznej |
KW |
9. |
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych |
OIN |
10. |
Samodzielne Stanowisko ds. Obrony Cywilnej, Kancelarii Tajnej, Spraw Obronnych i Zarządzania Kryzysowego |
OZK |
-
W Urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze i samodzielne stanowiska podporządkowane bezpośrednio Wójtowi Gminy:
-
Referat Organizacyjny – Kierownik
-
Referat Finansowy – Kierownik
-
Referat Inwestycji i Remontów – Kierownik
-
Referat Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska, Geodezji i Mienia – Kierownik
-
Referat Urbanistyki i Architektury – Kierownik
-
Biuro Spraw Obywatelskich – Kierownik
-
Urząd Stanu Cywilnego – Z-ca Kierownika
-
Samodzielne Stanowisko Kontroli Wewnętrznej
-
Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych
-
Samodzielne stanowisko ds. Obrony Cywilnej, Kancelarii Tajnej, Spraw Obronnych i Zarządzania Kryzysowego.
§ 15
Do zadań kierowników należy w szczególności:
-
prawidłowe organizowanie pracy referatów,
-
dokonywanie podziału zadań pomiędzy pracowników oraz ustalanie indywidualnych zakresów czynności i odpowiedzialności służbowej pracowników,
-
wnioskowanie w sprawach osobowych pracowników im podległych,
-
zapewnienie zgodności załatwianych spraw z przepisami prawa, uchwałami Rady i zarządzeniami Wójta,
-
nadzorowanie pracy podległych pracowników, wydawanie im poleceń służbowych i kontrolowanie sposobu ich wykonywania,
-
nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników postanowień regulaminów i innych wewnętrznych zarządzeń obowiązujących w Urzędzie, tajemnicy państwowej i służbowej oraz prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych,
-
przygotowywanie projektów uchwał wnoszonych przez Wójta pod obrady Rady, projektów decyzji i zarządzeń Wójta z zakresu działania referatu,
-
opracowywanie programów, planów, prognoz, analiz oraz sprawozdań w ramach prowadzonych spraw,
-
opracowywanie planów finansowych do projektu budżetu gminy i sprawozdań z ich realizacji, w części dotyczącej zakresu działania referatu,
-
przygotowanie informacji opisowej z realizacji planu
-
zapewnienie terminowego i zgodnego z prawem prowadzenia postępowania administracyjnego, w sprawach z zakresu administracji publicznej należących do właściwości referatu,
-
przygotowywanie propozycji załatwiania interpelacji i zapytań radnych oraz skarg i wniosków obywateli,
-
ochrona przetwarzanych danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz obowiązującymi w tym zakresie w urzędzie aktami wewnętrznymi oraz zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
-
odpowiedzialność za przygotowanie materiałów i prowadzenie postępowań dot. zamówień publicznych,
-
współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu a także z innymi organami administracji publicznej, jednostkami pomocniczymi gminy, organizacjami społecznymi i pozarządowymi przy realizacji zadań gminy,
-
opracowywanie sprawozdań i informacji wynikających z odrębnych przepisów, zarządzeń pism okólnych i poleceń Wójta,
-
uczestnictwo w sesjach Rady i posiedzeniach Komisji Rady zgodnie z dyspozycją Wójta,
-
zapewnienie przestrzegania postanowień regulaminu pracy Urzędu, a w szczególności przepisów dot. dyscypliny pracy, warunkach bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochronie przeciwpożarowej,
-
bieżące prowadzenie korespondencji, sprawozdawczości i archiwizowania akt referatu,
-
usprawnianie organizacji, metod i form pracy Referatu,
-
dbałość o kompetentną i kulturalną obsługę interesantów.
Rozdział V
Zakres działania komórek organizacyjnych Urzędu
§ 16
REFERAT ORGANIZACYJNY OR
Do zadań i kompetencji Referatu Organizacyjnego należy w szczególności:
w zakresie organizacji:
-
nadzór nad sprawną organizacją pracy Urzędu w zakresie obsługi stron, realizacji uchwał Rady Gminy i zarządzeń wójta, załatwiania interpelacji i zapytań radnych,
-
przygotowywanie i rejestrowanie upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez wójta, ,
-
prowadzenie ewidencji zarządzeń wójta,
-
przygotowywanie sprawozdań z działalności wójta gminy na sesję Rady,
-
organizacja załatwiania skarg i wniosków mieszkańców, prowadzenie rejestru skarg i wniosków, nadzór i koordynacja nad prawidłowym i terminowym załatwianiem skarg i wniosków w referatach Urzędu oraz w jednostkach organizacyjnych gminy,
-
prowadzenie książki kontroli przeprowadzonych w Urzędzie przez jednostki kontroli zewnętrznej oraz nadzorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych,
-
organizowanie całokształtu prac związanych z wyborem ławników do sądów,
-
koordynowanie prac związanych z przeprowadzeniem wyborów do parlamentu, na urząd Prezydenta RP, do organów samorządu terytorialnego, wyborów wójta oraz referendum,
-
opracowanie i wdrożenie programu szkolenie pracowników Urzędu w zakresie
zabezpieczenia i ochrony danych przetwarzanych w Urzędzie, -
koordynacja prawidłowości składania oświadczeń majątkowych radnych oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy i przekazywanie ich do właściwych Urzędów Skarbowych.
w zakresie spraw administracyjnych:
-
zarządzanie budynkiem Urzędu,
-
opracowywanie projektu budżetu dla administracji Urzędu Gminy na każdy rok budżetowy,
-
prowadzenie ewidencji wydatków w administracji,
-
opracowywanie projektów umów na usługi, zakupy i dostawy w ramach działu administracja publiczna,
-
planowanie i realizacja remontów bieżących w budynku Urzędu oraz nadzór nad realizacja tych zadań,
-
zamawianie oraz prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych i tablic,
-
prowadzenie spraw związanych z prenumeratą i rozdzielnictwem aktów promulgacyjnych: Dziennika Ustaw, Monitora Polskiego, Dziennika Urzędowego Województwa Śląskiego, innych wydawnictw urzędowych i prasy,
-
gospodarka środkami rzeczowymi, drukami i formularzami, zaopatrzenie materiałowo-techniczne na cele administracyjne,
-
zaopatrywanie w środki trwałe, pozostałe środki i środki czystości itp.,
-
prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych i pozostałych środków trwałych w księgach inwentarzowych i gospodarowanie nimi,
-
prowadzenie kartotek ilościowych,
-
okresowe przeprowadzanie inwentaryzacji,
-
prowadzenie magazynu podręcznego materiałów, środków czystości,
-
nadzór nad ochroną mienia oraz utrzymanie porządku i czystości w budynku Urzędu,
-
obsługa urządzeń nagłaśniających i nagrywających podczas sesji i narad,
-
przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzeganie zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów ochrony przeciwpożarowej,
-
udział w opracowaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, instrukcji przeciwpożarowych,
-
udział w dochodzeniach powypadkowych oraz współudział w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy oraz zachorowań na choroby zawodowe i kontrola realizacji tych wniosków,
-
realizacja zadań wynikających z ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie,
w zakresie spraw archiwum Urzędu Gminy
-
przejmowanie akt z poszczególnych komórek organizacyjnych,
-
przechowywanie i zabezpieczanie przejętych akt oraz prowadzenie ich ewidencji,
-
udostępnianie akt archiwalnych na wniosek,
-
inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, udział w komisyjnym brakowaniu oraz przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę,
-
przekazywanie materiałów archiwalnych do właściwego archiwum państwowego.
w zakresie spraw kadrowych:
-
prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu Gminy,
-
prowadzenie ewidencji czasu pracy, zwolnień lekarskich, urlopów,
-
prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,
-
prowadzenie statystyki GUS związanej z kadrami urzędu,
-
wnioskowanie w sprawach przyznawania ryczałtów i limitów kilometrów dla pracowników Urzędu za używanie prywatnych samochodów dla celów służbowych,
-
prowadzenie umów i rozliczeń w tym zakresie,
-
prowadzenie ewidencji delegacji i kosztów podróży służbowych pracowników,
-
kontrola nad przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy w Urzędzie Gminy,
-
koordynowanie prac związanych z dokonywaniem przez kierowników okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników,
-
współudział w określaniu kierunków i metod podnoszenia kwalifikacji przez pracowników,
-
prowadzenie spraw dotyczących organizowania praktyk dla uczniów szkół średnich i wyższych,
-
prowadzenie rejestru umów zleceń i umów o dzieło,
-
realizacja umów o prace interwencyjne i staże w Urzędzie Gminy,
w zakresie obsługi kancelaryjnej i sekretarskiej:
-
ewidencjonowanie, rejestrowanie, rozdział i rozliczanie korespondencji oraz przesyłek,
-
prowadzenie ewidencji wpływów specjalnych i wartościowych,
-
wysyłanie korespondencji i przesyłek,
-
przyjmowanie i nadawanie telegramów, telefonogramów, faksów oraz obsługa poczty elektronicznej itp.,
-
udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby - kierowanie ich do właściwych referatów lub jednostek organizacyjnych,
-
prowadzenie terminarza zajęć wójta gminy,
-
ustalanie terminów spotkań,
-
udzielanie informacji bezpośrednich i telefonicznych oraz łączenie rozmów telefonicznych,
-
obsługa spotkań i narad służbowych,
w zakresie promocji gminy:
-
prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej,
-
prowadzenie spraw związanych z promocją gminy,
-
kontakty z Urzędami Pracy, z Urzędem Marszałkowskim innymi jednostkami gminnymi, organizacjami gminnymi i ponadgminnymi w zakresie aktywizacji gospodarczej oraz wymiany informacji gospodarczej,
-
reklamowanie przedsięwzięć gminy skierowanych do sektora przedsiębiorców,
w zakresie informatyki:
-
dysponowanie zasobami sieci komputerowej i administracja sieci,
-
zabezpieczenie danych przez prowadzenie archiwizacji danych,
-
konfiguracja systemu zgodnie z aktualnymi potrzebami,
-
zapewnienie prawidłowości działania, stanu technicznego, eksploatacji oraz należytej konserwacji urządzeń komputerowych i oprogramowania,
-
określanie aktualnych potrzeb w zakresie komputeryzacji - prowadzenie nadzoru zakupów sprzętu komputerowego i oprogramowania dla potrzeb Urzędu,
-
bieżąca współpraca z innymi wydziałami Urzędu w celu wprowadzania oraz eksploatacji systemów komputerowych wspomagających zarządzanie i pracę Urzędu,
-
koordynacja prac wdrożeniowych i instalacyjnych prowadzonych przez firmy zewnętrzne,
-
zapewnienie ochrony systemów informatycznych przed dostępem niepowołanych osób,
-
szkolenie pracowników w zakresie obsługi programów komputerowych,
w zakresie ewidencji działalności gospodarczej:
-
wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej oraz dokonywanych zmianach,
-
wydawanie decyzji o odmowie wpisu do ewidencji oraz wykreśleniu z ewidencji,
-
udzielenie informacji o przedsiębiorcach i zakresie prowadzonej przez nich działalności gospodarczej,
-
wydawanie zezwoleń na działanie wielkopowierzchniowych obiektów handlowych,
w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych:
-
przyjmowanie i realizacja wniosków w sprawie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
-
naliczanie należności i prowadzenie ewidencji opłat za zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
w zakresie działania informacji publicznej:
-
koordynowania i monitorowania zadań referatów oraz gminnych jednostek organizacyjnych związanych z publikowaniem w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Miedźna,
-
budowanie struktury BIP oraz wdrażanie kolejnych modułów informacyjnych BIP,
-
administrowanie i standaryzacja udostępniania informacji publicznej w BIP,
-
opracowywanie koncepcji i współpraca przy wdrażaniu bazodanowych mechanizmów publikowania informacji publicznej w BIP,
-
tworzenie i aktualizowanie stron podstawowych menu przedmiotowego,
-
prowadzenie konsultacji merytorycznych w zakresie publikowania w BIP,
-
monitorowanie czynności związanych z publikowaniem dokumentów zawierających wyłączenia jawności informacji,
-
przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji informacji do zamieszczenia na stronie głównej BIP zgodnie z procedurą,
-
zabezpieczanie treści informacji publicznych udostępnianych w BIP zgodnie z procedurą,
-
współpraca z kierownikami referatów oraz z kierującymi gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie nadzoru nad pracą użytkowników i kontrola
prawidłowego wykorzystania baz danych BIP.
w zakresie spraw biura Rady Gminy:
-
prowadzenie sekretariatu Rady Gminy,
-
obsługa sesji Rady Gminy oraz posiedzeń komisji stałych i doraźnych,
-
zawiadamianie radnych i ich zakładów pracy, a także gości zaproszonych o terminie posiedzeń Rady Gminy i komisji problemowych,
-
przekazywanie radnym niezbędnych materiałów na sesję,
-
sporządzanie odpisów postanowień, uchwał, wniosków oraz przekazywanie ich zainteresowanym jednostkom,
-
koordynowanie pracy radnych z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi urzędu,
-
rozliczanie delegacji, diet i kosztów podróży radnych oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
-
prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji Rady Gminy,
-
prowadzenie rejestrów uchwał Rady Gminy, wniosków i opinii komisji, interpelacji i wniosków radnych,
-
przyjmowanie i prowadzenie rejestru skarg i wniosków kierowanych do Rady Gminy,
-
obsługa jednostek pomocniczych gminy, pomoc w przygotowywaniu dokumentacji do realizacji zadań objętych planem rzeczowo finansowym.
§ 17
REFERAT FINANSOWY FN
Do zadań i kompetencji Referatu Finansowego należy w szczególności:
-
opracowanie projektu uchwały w sprawie budżetu i projektów uchwał zmieniających budżet gminy,
-
opracowywanie projektów uchwał Rady Gminy związanych z gospodarką finansową gminy,
-
opracowywanie projektów uchwał Rady Gminy w zakresie podatków i opłat lokalnych,
-
opracowywanie projektów Zarządzeń Wójta Gminy w sprawie zmian budżetu gminy i planów finansowych poszczególnych jednostek organizacyjnych,
-
prowadzenie ewidencji budżetu gminy i jego zmian,
-
przygotowanie materiałów i prowadzenie postępowań o zamówienie publiczne na zaciągnięcie kredytu lub pożyczki,
-
bieżąca analiza zaciągniętych pożyczek i kredytów, spłat rat kapitałowych i obsługi zadłużenia,
-
prowadzenie ewidencji środków trwałych,
-
rozliczanie inwentaryzacji materiałów, wartości niematerialnych, przedmiotów nietrwałych i środków trwałych,
-
prowadzenie dokumentacji wypłat wynagrodzeń i zasiłków chorobowych, sporządzanie list płac, kart wynagrodzeń pracowników i kart zasiłkowych,
-
sporządzanie dokumentacji finansowej do celów emerytalno-rentowych,
-
sporządzanie i rozliczanie składek ZUS, Fundusz Pracy i Fundusz Osób Niepełnosprawnych,
-
prowadzenie ubezpieczeń pracowniczych,
-
wystawianie zaświadczeń o wysokości zarobków,
-
obliczanie i odprowadzania podatku dochodowego od osób fizycznych,
-
przyjmowanie potwierdzonych merytorycznie dokumentów do wypłat gotówkowych i bezgotówkowych:
-
rachunki,
-
faktury,
-
delegacje służbowe,
-
inne wewnętrzne dowody księgowe,
-
kontrola formalno-rachunkowa dowodów księgowych,
-
dokonywanie przelewów w formie papierowej i elektronicznej,
-
kompletowanie, analiza i uzgadnianie wyciągów bankowych,
-
obsługa finansowo - księgowa Urzędu Gminy w zakresie gospodarki budżetowej i pozabudżetowej, prowadzenie rachunkowości zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów,
-
obsługa finansowo - księgowa budżetu gminy, prowadzenie rachunkowości zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów w zakresie środków krajowych jak i środków Unii Europejskiej,
-
sporządzanie wydruków z wykonania budżetu na żądanie pracowników merytorycznych,
-
przestrzeganie zasad ustawy o finansach publicznych i dyscyplinie finansów publicznych,
-
sporządzanie miesięcznych jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu gminy w pełnej szczegółowości zgodnie z aktualnymi przepisami,
-
sporządzanie kwartalnych jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu gminy w pełnej szczegółowości zgodnie z aktualnymi przepisami,
-
sporządzanie rocznych jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu gminy w pełnej szczegółowości zgodnie z aktualnymi przepisami,
-
sporządzanie sprawozdań z realizacji wydatków strukturalnych,
-
sporządzanie bilansu jednostkowego Urzędu Gminy, sporządzanie bilansów zbiorczych gminy oraz bilansu skonsolidowanego zgodnie z obowiązującymi przepisami,
-
rozliczanie finansowe dotacji otrzymanych z budżetu Państwa, funduszy celowych oraz innych jednostek samorządu terytorialnego,
-
sporządzanie finansowych sprawozdań GUS,
-
rozliczanie dotacji udzielonych z budżetu gminy,
-
prowadzenie ewidencji podatków i opłat lokalnych zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów,
-
bieżące wprowadzanie do ewidencji podatkowej zmian geodezyjnych oraz zmian złożonych przez podatników,
-
prowadzenie wymiaru podatków i opłat lokalnych, przyjmowanie deklaracji i informacji od podatników, wydanie decyzji,
-
prowadzenie postępowań podatkowych zgodnie z ordynacją podatkową w zakresie odroczenia terminu płatności podatków, rozłożenia na raty należności, umorzenia oraz udzielenia ulg. Przygotowanie postanowień oraz decyzji podatkowych,
-
prowadzenie dokumentacji i sporządzanie sprawozdań w zakresie udzielenia pomocy publicznej,
-
wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
-
prowadzenie dokumentacji, ustalanie, rozliczanie zwrotu części podatku akcyzowego do paliwa rolniczego, przygotowanie decyzji, sporządzanie sprawozdań,
-
prowadzenie rachunkowości podatkowej podatków i opłat lokalnych,
-
bieżące uzgadnianie sald i miesięczne sporządzanie sprawozdań,
-
prowadzenie postępowania windykacyjnego zaległości podatkowych, wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych,
-
rozliczanie inkasentów,
-
wystawianie dowodów wpłat,
-
wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu przy współudziale Urzędu Skarbowego,
-
prowadzenie kasy,
-
przyjmowanie wpłat, sporządzanie raportów kasowych, odprowadzanie gotówki do banku,
-
wypisywanie czeków i podejmowanie gotówki do kasy,
-
prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
-
prowadzenie rejestru zabezpieczeń umów (gwarancje bankowe, gwarancje ubezpieczeniowe),
-
prowadzenie ewidencji księgowej należności cywilno-prawnych, wystawianie faktur, księgowanie przypisu oraz wpłat,
-
prowadzenie ewidencji podatku VAT, sporządzanie deklaracji sporządzanie przelewów,
-
Opracowanie materiałów finansowych do wniosków o dofinansowanie budżetu gminy,
-
współpraca przy opracowaniu wniosków w zakresie finansowym,
-
rozliczanie i odprowadzanie dochodów pobranych przez Urząd Gminy na rzecz budżetu Państwa.
§ 18
REFERAT INWESTYCJI I REMONTÓW IR
Do zadań i kompetencji Referatu Inwestycji i Remontów należy w szczególności:
-
planowanie inwestycji i remontów w ujęciu finansowym i rzeczowym,
-
zlecanie do realizacji usług i robót budowlanych przyjętych w planie zadań inwestycyjnych na dany rok budżetowy na zadach określonych w Ustawie Prawo Zamówień Publicznych,
-
wykonywanie czynności poprzedzających rozpoczęcie robót,
-
koordynacja robót i nadzór inwestorski nad wykonawstwem,
-
udział i nadzór nad odbiorami przejściowymi i końcowymi oraz weryfikacja rozliczeń za wykonane roboty,
-
kontrola wykonania zaleceń komisji odbioru oraz usunięcie wykazanych usterek,
-
planowanie budowy i modernizacji dróg gminnych i pasa drogowego,
-
zarządzanie środkami finansowymi przeznaczonymi na drogi,
-
uzgadnianie innych zadań inwestycyjnych w pasie drogowym,
-
wydawanie zezwoleń i warunków na zajmowanie pasa drogowego,
-
zapewnienie właściwego stanu technicznego dróg gminnych, eliminowanie zagrożeń dla ruchu,
-
sporządzanie sprawozdań z zakresu działalności Referatu,
-
rozpatrywanie skarg, wniosków, wizje w terenie.
-
bieżąca ocena stanu oznakowania dróg oraz jego uzupełnianie,
-
współpraca z administratorami dróg wojewódzkich i powiatowych w celu zachowania prawidłowej komunikacji publicznej,
-
przygotowanie oraz nadzór nad przebiegiem akcji zimowego utrzymania dróg,
-
planowanie do projektu budżetu środków przeznaczonych na oświetlenie uliczne,
-
nadzorowanie i kontrola w terenie funkcjonowania oświetlenia ulicznego, przyjmowanie zgłoszeń o usterkach, nadzorowanie prawidłowości ich usuwania.
-
gromadzenie informacji o funduszach, fundacjach, programach współpracujących z instytucjami, organami administracji publicznej, podmiotami gospodarczymi i przedsiębiorstwami,
-
nawiązywanie kontaktów z podmiotami, które pośredniczą lub same udzielają wsparcia organizacyjnego, dotują, współfinansują przedsięwzięcia realizowane przez gminy,
-
przygotowywanie materiałów: wystąpień, wniosków, umów o pozyskanie środków finansowych,
-
organizowanie i udział w prowadzonych spotkaniach przedstawicieli gminy z wybranymi partnerami.
§ 19
REFERAT GOSPODARKI KOMUNALNEJ, OCHRONY ŚRODOWISKA, GEODEZJI I MIENIA GKM
Do zadań i kompetencji Referatu Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska, Geodezji i Mienia należy w szczególności:
w zakresie ochrony środowiska i rolnictwa:
-
prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem środkami finansowymi GFOŚiGW.
-
wykonywanie uprawnień wynikających ze szczególnych przepisów w zakresie ochrony środowiska, ochrony przyrody, odpadów, powietrza.
-
prowadzenie kontroli w zakresie przepisów o ochronie środowiska.
-
wydawanie decyzji dotyczących wycinki drzew i krzewów, naliczanie opłat i kar za wycinkę drzew i krzewów.
-
wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
-
wspomaganie działań w zakresie tworzenia i rozwijaniu programów ochrony środowiska.
-
przygotowywanie projektów gminnego planu gospodarki odpadami i projektów jego aktualizacji.
-
współpraca przy tworzeniu programów edukacji w zakresie ochrony środowiska.
-
wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na zbieraniu, transporcie, odzysku lub unieszkodliwianiu odpadów komunalnych.
-
prowadzenie na terenie gminy selektywnej zbiórki odpadów stałych.
-
przygotowanie i prowadzenie programu ograniczenia niskiej emisji na terenie gminy.
-
nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku w gminie oraz tworzenie warunków niezbędnych do ich utrzymania.
-
wprowadzenie postępowań w sprawach o przywrócenie stosunków wodnych na gruntach do stanu poprzedniego.
-
nadzór nad gospodarką wodną na terenie gminy zgodnie z ustawą Prawo wodne, ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.
-
prowadzenie spraw dotyczących rolnictwa będących w kompetencji gminy.
w zakresie gospodarki komunalnej:
-
realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem komunikacji zbiorowej.
-
prowadzenie ewidencji miejsc pamięci narodowej, sprawowanie opieki nad grobami wojennymi.
-
nadzór nad prowadzeniem czynności administracyjnych, eksploatacyjnych i technicznego utrzymania nieruchomości stanowiących gminne mienie komunalne tj. cmentarzy komunalnych.
-
prowadzenie spraw związanych z mieszkaniowym zasobem gminy.
-
udział w przetargach oraz zawieranie umów na najem lokali użytkowych.
-
prowadzenie spraw dotyczących naliczania czynszu za najem lokali mieszkalnych i użytkowych.
-
prowadzenie spraw związanych z umarzaniem lub rozkładaniem na raty zaległości czynszowych.
-
prowadzenie spraw dotyczących windykacji należności cywilno – prawnych w zakresie gospodarki lokalowej.
-
prowadzenie nadzoru nad administrowaniem obiektów komunalnych.
-
organizowanie wyłapywania zwierząt bezdomnych i zapewnienia im opieki.
-
utrzymanie w należytym stanie technicznym i porządkowym placu targowego.
w zakresie gospodarki mieniem:
-
zadania związane z gospodarowaniem nieruchomościami gminnymi.
-
sprawy geodezyjne.
-
gospodarka i obrót mieniem komunalnym.
-
wydawanie decyzji zatwierdzających podziały geodezyjne.
-
Zlecanie robót geodezyjnych.
-
prowadzenie spraw z zakresu geologii i górnictwa.
-
regulacja stanów prawnych dróg.
-
organizowanie przetargów na sprzedaż nieruchomości gminnych.
-
prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem do sprzedaży mienia komunalnego.
-
naliczanie opłat za wieczyste użytkowanie gruntów i dzierżawy.
§ 20
REFERAT URBANISTYKI I ARCHITEKTURY UiA
Do zadań i kompetencji Referatu Urbanistyki i Architektury należy w szczególności:
-
koordynacja działań w zakresie sporządzania lub zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
-
koordynacja działań w zakresie sporządzania lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
-
nadzór nad realizacją ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego,
-
okresowa analiza zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy,
-
analiza wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
-
wydawanie wyrysów i wypisów z planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Miedźna,
-
wydawanie wyrysów i wypisów ze „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Miedźna”,
-
wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w planie zagospodarowania przestrzennego,
-
wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Miedźna”,
-
wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
-
wydawanie decyzji o warunkach zabudowy,
-
opiniowanie projektów podziałów nieruchomości.
§ 21
BIURO SPRAW OBYWATELSKICH SO
Do zadań i kompetencji Biura Spraw Obywatelskich należy w szczególności:
w zakresie ewidencji ludności:
-
prowadzenie i aktualizacja rejestru mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy,
-
prowadzenie rejestru byłych mieszkańców,
-
prowadzenie rejestru cudzoziemców,
-
prowadzenie spraw zameldowania i wymeldowania mieszkańców,
-
prowadzenie rejestru wyborców,
-
sporządzanie wykazów mieszkańców dla potrzeb urzędów i innych instytucji,
-
wydawanie poświadczeń zamieszkania i innych zaświadczeń z akt ewidencji ludności,
-
udzielanie pisemnych informacji adresowych na wniosek organów ścigania, sądów, WKU i innych instytucji,
-
współpraca w zakresie ewidencji ludności z Centralnym Biurem Adresowym w Warszawie, RCI PESEL (Rządowym Centrum Informatycznym), prokuraturą, sądami,
-
prowadzenie archiwum w zakresie ewidencji ludności,
-
sporządzanie sprawozdań z zakresu ewidencji ludności,
-
wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie ewidencji ludności,
-
wydawanie decyzji na organizowanie zgromadzeń i zbiórek publicznych,
-
wydawanie decyzji na organizację imprez masowych.
w zakresie dowodów osobistych:
-
przyjmowanie wniosków,
-
sporządzanie formularzy, przekazywanie ich do centrum personalizacji dokumentów,
-
odbiór i wydawanie dowodów osobistych,
-
prowadzenie archiwum w zakresie dowodów osobistych,
-
prowadzenie korespondencji w zakresie dowodów osobistych,
-
udostępnienie akt z teczek osobowych organom ścigania,
-
rozliczanie pobranych formularzy dot. dowodów osobistych,
w zakresie spraw wojskowych:
-
organizowanie i przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,
-
przygotowanie dokumentacji do poboru oraz udział w pracach komisji poborowej,
-
sporządzanie sprawozdań,
-
wydawanie decyzji o uznaniu żołnierzy za jedynych żywicieli lub opiekunów,
§ 22
URZĄD STANU CYWILNEGO USC
Do zadań i kompetencji Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
-
Rejestracja i sporządzanie akt małżeństw, zgonów a także rejestracja spraw dotyczących innych zdarzeń, które mają wpływ na stan cywilny osób,
-
Przyjmowanie oświadczeń o:
-
wstąpieniu w związek małżeński,
-
powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
-
uznaniu dziecka,
-
zmianie imienia (imion) dziecka wpisanego do aktu w chwili jego sporządzenia,
-
nadaniu dziecku nazwiska męża matki.
-
-
Sporządzanie odpisów i protokołów na podstawie podania zainteresowanych stron,
-
Sporządzanie i wydawanie zaświadczeń o:
-
braku okoliczności wyłączających zawarcie związku małżeńskiego,
-
zdolności prawnej obywatela polskiego do zawarcia małżeństwa za granicą.
-
-
Ustalanie, odtwarzanie i uzupełnianie treści aktów stanu cywilnego,
-
Nanoszenie wzmianek marginesowych i przypisków oraz prawomocnych wyroków sądowych,
-
Wydawanie decyzji w sprawie:
-
umiejscowienia aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą,
-
sprostowania błędu pisarskiego,
-
skrócenia terminu zawarcia związku małżeńskiego,
-
odmowy nadania imienia i jego zmiany,
-
zezwolenia na udostępnianie i przeglądanie ksiąg stanu cywilnego.
-
-
Zawiadomienia innych USC, ewidencji ludności o sporządzonych aktach i zmianach w aktach,
-
Prowadzenie spraw związanych z jubileuszami:
-
występowanie o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie,
-
korespondencja z zakładami pracy jubilatów,
-
-
Prowadzenie korespondencji dotyczącej spraw USC, pomiędzy urzędami, konsulatami,
-
Prowadzenie archiwum, zabezpieczanie ksiąg i pomieszczeń, oprawa ksiąg, prowadzenie skorowidzów.
-
Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie zmiany imienia lub nazwiska oraz ustalenie pisowni imienia lub nazwiska.
-
Wydawanie decyzji administracyjnych w powyższej sprawie.
-
Zawiadamianie organów o których mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 3 marca 2005 r. o zmianie ustawy o zmianie imion i nazwisk oraz zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2005 r. nr 62 poz. 550) o dokonanych zmianach w aktach stanu cywilnego.
§ 23
KONTROLA WEWNĘTRZNA KW
samodzielne stanowisko do spraw kontroli wewnętrznej bezpośrednio podległe Wójtowi Gminy
Do zakresu zadań i kompetencji samodzielnego stanowiska należy w szczególności:
-
opracowywanie i przedkładanie do akceptacji Wójta Gminy, projektu rocznego planu kontroli obejmującego Referaty Urzędu Gminy oraz gminne jednostki organizacyjne,
-
prowadzenie kontroli zgodnie z planem i kontroli doraźnych na polecenie Wójta,
-
sporządzenie protokołów i sprawozdań z kontroli oraz projektów wystąpień pokontrolnych zmierzających do usunięcia nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku kontroli,
-
przeprowadzanie czynności sprawdzających realizację wniosków zawartych w wystąpieniu pokontrolnym,
-
współpraca z organami kontroli zewnętrznej,
-
wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
§ 24
OCHRONA INFORMACJI NIEJAWNYCH OIN
stanowisko do spraw ochrony informacji niejawnych bezpośrednio podległe Wójtowi Gminy
Do zadań Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych należy:
-
zapewnienie ochrony informacji niejawnych.
-
kontrola Ochrony informacji niejawnych.
-
kontrola obiegu dokumentów dotyczących informacji niejawnych w Urzędzie Gminy.
-
opracowanie i aktualizacja planu postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne stanowiące tajemnicę państwową w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego.
-
szkolenie pracowników w zakresie informacji niejawnych oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających przeszkolenie.
-
prowadzenie wykazu stanowisk i prac oraz osób dopuszczonych do pracy lub służby na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych.
§ 25
Samodzielne stanowisko Obrony Cywilnej, Kancelarii Tajnej i Zarządzania Kryzysowego bezpośrednio podległe Wójtowi Gminy OZK
Do zadań i kompetencji samodzielnego stanowiska należy w szczególności:
-
planowanie i prowadzenie rozliczeń finansowych dla jednostek OSP w Gminie,
-
rozliczanie kart drogowych i pracy sprzętu w jednostkach OSP,
-
nadzorowanie i kontrola w terenie funkcjonowania oświetlenia ulicznego,
-
planowanie i rozliczanie środków przeznaczonych w budżecie na oświetlenie uliczne.
w zakresie obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i kancelarii tajnej:
-
opracowanie projektu działań dotyczących "Kryzysowego Systemu Ochrony Ludności" oraz gotowości ratowniczej na terenie gminy.
-
opracowuje zadania i obowiązki w odniesieniu do wszystkich instytucji i podmiotów gospodarczych znajdujących się na terenie gminy w ww. zakresie.
-
zapobieganie klęskom żywiołowym i stanom zagrożenia.
-
przygotowanie zespołów do akcji, reagowanie podczas zdarzeń losowych.
-
współpraca z organami powiatu zajmującymi się systemem ochrony ludności w zakresie utrzymania w gotowości odpowiedniej ilości sił i środków ratowniczych w trybie świadczeń rzeczowych i osobistych.
-
współpraca ze Sztabem Zarządzania Kryzysowego, Komendą Straży Pożarnej, Policją, służbą zdrowia.
-
opracowuje system ostrzegania i alarmowania ludności o wszelkich zagrożeniach.
-
nadzoruje realizację zadań przez zakłady pracy zlokalizowane na terenie gminy.
-
analizuje zdarzenia i sytuacje pod kątem możliwości występowania zagrożeń.
-
nakłada świadczenia na rzecz Kierownictwa Urzędu.
-
zabezpiecza formacje w sprzęt i materiały.
-
planuje ćwiczenia oraz szkolenia, sprawdzające funkcjonowanie formacji na terenie gminy.
-
przygotowuje dokumentację do ewakuacji ludności i dobytku z terenów zagrożonych.
-
przygotowuje budowle ochronne i urządzenia specjalne.
-
planuje i realizuje środki finansowe na zadania obronne ludności.
-
współpraca z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji powyższych zadań.
-
przyjmowanie, rejestracja, przechowywanie, przekazywanie i wysyłanie dokumentów zawierających informacje niejawne oznaczone klauzulami "ściśle tajne", "tajne", "poufne"i "zastrzeżone".
-
prowadzenie rejestrów dokumentów:
-
dzienniki korespondencji oddzielnie dla każdej klauzuli tajności,
-
dzienniki ewidencji wykonywanych dokumentów oddzielnie dla każdej klauzuli tajności,
-
książka doręczeń przesyłek,
-
rejestr teczek dokumentów niejawnych, dzienników i książek ewidencyjnych.
w zakresie spraw obronnych:
-
planowanie i nakładanie świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obronności.
-
opracowanie i aktualizacja planów osiągania gotowości obronnej czasu "P" i "W" na terenie gminy.
-
opracowanie dokumentacji oraz uruchamianie "stałego dyżuru" Urzędu Gminy.
-
zapewnienie właściwego obiegu pism niejawnych.
-
opracowanie dokumentacji planistycznej "Akcji Kurierskiej" i Stanowiska Kierowania Urzędu Gminy.
-
doręczanie kart powołania na ćwiczenia wojskowe oraz do czynnej służby wojskowej w czasie wojny.
-
wykonywanie zadań terenowego organu obrony cywilnej w zakresie określonym przez Wójta.
-
współpraca z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji powyższych działań.
§ 26
Obsługa prawna
-
udzielanie porad prawnych i konsultacji prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa.
-
opracowywania projektów aktów prawnych we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu Gminy.
-
opiniowanie po względem prawnym projektów aktów normatywnych (uchwał, zarządzeń, decyzji, pism okólnych).
-
występowania w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi.
-
przygotowywanie wzorów upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Wójta Gminy.
-
udział w sesjach Rady Gminy.
Rozdział VI
Zasady funkcjonowania Urzędu
§ 27
-
Wójt Gminy w drodze zarządzenia określa szczegółowe procedury związane z organizacją i funkcjonowaniem Urzędu a w szczególności:
-
regulamin pracy Urzędu,
-
zasady oraz tryb przeprowadzania kontroli,
-
zasady oraz tryb postępowania w sprawach skarg i wniosków mieszkańców,
-
zasady postępowania zmierzające do usprawnienia pracy Urzędu.
-
Pracownicy przygotowują załatwienie sprawy i ponoszą odpowiedzialność za:
-
znajomość i stosowanie przepisów prawa,
-
przestrzeganie terminów załatwianych spraw,
-
właściwą obsługę interesantów,
-
prawidłowe ewidencjonowanie i przechowywanie akt, zbiorów, zarządzeń itp.
-
Zasady i tryb postępowania w sprawach załatwianych w Urzędzie regulują Kodeks Postępowania Administracyjnego oraz przepisy szczególne dotyczące prowadzenia określonych spraw.
§ 28
-
Wójt przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w środy w godzinach
od 9.00 do 11.00. -
Wójt może przyjąć interesantów w każdy inny dzień w godzinach pracy Urzędu w przypadkach pilnych, niecierpiących zwłoki.
-
W przypadku nieobecności Wójta interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmuje Zastępca Wójta lub Sekretarz Gminy.
§ 29
-
Czynności kancelaryjne w urzędzie, obieg korespondencji i zasady podpisywania pism reguluje instrukcja kancelaryjna.
-
Obieg korespondencji tajnej określa odrębna instrukcja.
-
Zarządzenia wewnętrzne, pisma okólne, informacje i zawiadomienia podawane są do wiadomości pracowników zgodnie z przyjętymi zasadami obiegu informacji.
§ 30
W celu właściwego przekazu informacji oraz zawiadamiania obywateli o zasadach pracy Urzędu w siedzibie Urzędu znajdują się:
-
tablice ogłoszeń urzędowych,
-
tablice informacyjne o godzinach pracy Urzędu i dniach przyjęć interesantów przez Wójta w ramach skarg i wniosków,
-
tablica informacyjna o rozmieszczeniu komórek organizacyjnych w Urzędzie oraz tabliczki informacyjne na drzwiach lokali biurowych wyszczególniające: nazwisko i imię pracownika oraz jego stanowisko służbowe.
§ 31
Uchwały Rady i zarządzenia Wójta oraz inne istotne postanowienia podlegające ogłoszeniu podaje się do publicznej wiadomości mieszkańców poprzez:
-
wywieszenie na tablicy informacyjnej w Urzędzie i na terenie gminy,
-
ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej – www.bip.miedzna.pl
-
ogłoszenie na stronie internetowej – www.miedzna.pl
-
poprzez ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
Rozdział VII
Jednostki organizacyjne
§ 32
-
Zakres działania gminnych jednostek organizacyjnych
-
Wszystkie jednostki organizacyjne gminy posiadają własne statuty – nadane tym jednostkom przez Radę Gminy na wniosek Wójta , po uzgodnieniu z kierownikiem jednostki.
-
Nadzór nad pracą jednostek organizacyjnych sprawuje Wójt.
-
Na wniosek Wójta Gminy mogą być tworzone przez Radę Gminy dalsze jednostki wynikające z potrzeb gminy w ramach posiadanych środków.
-
Wykaz Gminnych jednostek organizacyjnych stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
-
Obsada personalna gminnych jednostek organizacyjnych
-
Kierowników jednostek organizacyjnych zatrudnia i zwalnia Wójt.
-
Czynności z zakresu prawa pracy wobec tych osób wykonuje Wójt.
-
Akta osobowe kierowników jednostek organizacyjnych prowadzone są przez jednostki organizacyjne,
Rozdział VIII
Zasady podpisywania pism i dokumentów
§ 33
Do podpisu Wójta zastrzega się w szczególności:
-
Pisma i dokumenty:
-
kierowane do naczelnych i centralnych organów administracji i władzy państwowej,
-
kierowanych do organów jednostek samorządu terytorialnego,
-
kierowane do Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej,
-
kierowane do posłów i senatorów RP,
-
kierowane do przedstawicielstw dyplomatycznych,
-
odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz wnioski Komisji Rady,
-
odpowiedzi na skargi i wnioski obywateli,
-
związane z wykonywaniem przez Wójta funkcji kierownika Urzędu oraz zwierzchnika w stosunku do jednostek organizacyjnych w Gminie,
-
każdorazowo zastrzeżone przez Wójta do jego podpisu.
-
Decyzje, postanowienia i zaświadczenia w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej.
§ 34
Do Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika należy:
-
podpisywanie pism i dokumentów w sprawach należących do zakresu ich zadań,
-
aprobata wstępna pism zastrzeżonych do właściwości Wójta a związanych z zakresem ich zadań,
-
podpisywanie decyzji, postanowień, zaświadczeń w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej w ramach udzielonych upoważnień.
§ 35
-
Kierownicy Referatów:
-
aprobują wstępnie pisma w sprawach zastrzeżonych dla Wójta, jego Zastępcy, Sekretarza oraz Skarbnika,
-
podpisują pisma i dokumenty w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej Referatu oraz zakresu zadań poszczególnych pracowników,
-
podpisują decyzje, postanowienia i zaświadczenia w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej w ramach udzielonych upoważnień.
-
Wójt może określić rodzaje spraw do podpisywania w jego imieniu podległym pracownikom.
§ 36
-
Pracownicy opracowujący i osoby aprobujące pisma parafują je swoim podpisem umieszczonym pod tekstem z lewej strony na jednej z kopii pisma.
-
W dokumentach przedstawionych do podpisu Wójta w szczególności tj.: sprawozdaniach, analizach, wykazach, ankietach powinna być adnotacja wymieniająca nazwisko i stanowisko pracownika, który materiał opracował wraz z jego podpisem.
Rozdział IX
Zasady udzielania upoważnień i pełnomocnictw
§ 37
-
Z wnioskami o udzielenie upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz do składania oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem mogą występować:
1. Zastępca, Sekretarz, Skarbnik,
2.Kierownicy Referatów i Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy.
-
Wnioski o których mowa składane są w formie pisemnej w Referacie Organizacyjnym, który opracowuje projekty upoważnień.
-
Rejestr upoważnień o których mowa w ust. 1 prowadzi Referat Organizacyjny.
Rozdział X
Postanowienia końcowe
§ 38
-
Nadzór nad referatami w zakresie organizacji sprawuje Sekretarz Gminy, a w zakresie finansowo-budżetowym Skarbnik Gminy.
-
Wykazy obowiązków i odpowiedzialności poszczególnych pracowników Urzędu zawierają zakresy czynności tych pracowników.
-
W ramach stanowisk pracy obowiązuje wymienialność zadań w przypadku nieobecności w pracy.
-
Sprawy porządkowe i dyscyplinarne pracowników Urzędu regulują postanowienia regulaminu pracy, odpowiedzialność dyscyplinarna pracowników mianowanych regulowana jest odrębnymi przepisami.
-
Wszyscy pracownicy Urzędu odpowiadają w ramach swoich kompetencji za merytoryczną o formalną prawidłowość, legalność i celowość przygotowanych przez siebie dokumentów, wniosków i opinii.
-
Spory kompetencyjne rozstrzyga Wójt.
§ 39
Sprawy nieuregulowane w niniejszym Regulaminie, Statucie Gminy Miedźna, odrębnych przepisach prawa dotyczące funkcjonowania oraz wykonywania zadań przez Urząd określa Wójt w drodze zarządzenia.
§ 40
Zmiana Regulaminu wymaga trybu przewidzianego dla jego nadania.
ZAŁĄCZNIKI:
-
Wykaz obsady etatowej komórek organizacyjnych Urzędu – załącznik nr 1
-
Schemat organizacyjny Urzędu Gminy Miedźna – załącznik nr 2
-
Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy Miedźna – załącznik nr 3
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |